UUTISET & TAPAHTUMAT VUONNA 2021:

JOULUAAMUN JOULUKIRKKO

la 25.12.2021 KLO 10

ITSENÄISYYSPÄIVÄN JUMALANPALVELUS JA KIRKKOKAHVIT

ma 6.12.2021 klo 15

Yhteistyössä Suomussalmen seurakunnan kanssa järjestettiin itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus Vuokin kirkossa ja kirkkokahvit.

Kuva 1: Teuvo Saharinen Kuva 2: Mikko Riipinen
Kuvat: Ari Kinnunen

KAUNEIMMAT JOULULAULUT

su 5.12.2021 klo 14

Kauneimmat joululaulut soivat muutaman vuoden tauon jälkeen yli 50 laulajan voimin Vuokin kirkossa. Tilaisuus järjestettiin yhteistyössä Suomussalmen seurakunnan kanssa.

Ensimmäisessä kuvassa kappalainen Tatu Ryyti Suomussalmen seurakunnasta. Kuvat: Ari Kinnunen.

PYHÄINPÄIVÄN MESSU, KIRKKOKAHVIT JA MYYJÄISET

La 6.11.2021 klo 15

Tilaisuudessa Vuokin kirkkoon vastaanotettiin Heikki Vaahtoniemen maalaus "Johanneksen kankaalle". Heikki Vaahtoniemi on toiminut Vuokissa rajaseutupappina 1950-luvulla. Taulun Vuokin kirkkoon lahjoitti Lauri Vaahtoniemi sisaruksineen. Tilaisuus oli erittäin yhteisöllinen ja lämminhenkinen. Tilaisuus järjestettiin yhteistyössä Suomussalmen seurakunnan kanssa.

Kuva 1. Helge Itkonen ja Heli Riipinen Pyhäinpäivän messu. Kuva 2. Heikki Vaahtoniemen taulu Johanneksen kankaalle ja Vuokin rajaseutukirkko ry:n puheenjohtaja Jussi Heikkinen.
Kuvat: Ari Kinnunen

JÄSENHANKINTA KÄYNNISTYI 15.10.2021

Jäsenet ja jäsenmaksut ovat tärkeä osa Vuokin kirkon toiminnan tukemista ja kirkon ylläpitokulujen kattamista. Jäsenhankinta aloitettiin lokakuun puolivälissä. Tue Sinäkin Vuokin kirkkoa ja sen toimintaa liittymällä jäseneksi tästä linkistä.

ELOSEURAT Lauantaina 9.10.2021 klo 18

Miehet elämän rauhan vartiossa ja Pyhänmaan kristityt ry järjestivät Eloseurat Vuokin kirkossa.
Tilaisuuden juonsi Vesa Jääskeläinen. Tervetuliaispuheen piti Timo Suutari. Hartauspuheet Timo Soini ja Aki Miettinen. Musiikkiesitykset Heikon ihmisen lauluryhmä ja Ari-Pekka Nieminen. Tilaisuudessa kerättiin kolehti lähetystyölle sekä Vuokin kirkolle.

Ohessa linkki Ape Niemisen taltiointiin Eloseuroista:

PIISPA JARI JOLKKOSEN VIERAILU Lauantaina 9.10.2021

Suomussalmen piispantarkastuksen yhteydessä piispa Jari Jolkkonen käväisi myös Vuokin kirkossa. Hän jätti tervehdyksen Vuokin rajaseutukirkolle ja sen ihmisille sekä viikonlopun eloseuroihin osallistuneille.

7.10.2021 Vuokin rajaseutukirkko ry:stä artikkeli Ylä-Kainuussa ja Kainuun Sanomissa

Lahjoitussopimus Vuokin kirkosta on allekirjoitettu Suomussalmen seurakunnan kanssa ja yhdistyksen toiminta on aloittanut vihdoinkin odotetun toimintansa. Ylä-Kainuu lehden päätoimittaja Sirkku Rautio kävi haastattelemassa.
Tästä linkistä pääset Ylä-Kainuun artikkeliin, mikäli olet lehden tilaaja.

Vuokin rajaseutukirkko ry:n rahastonhoitaja Raimo Heikkinen ja puheenjohtaja Jussi Heikkinen.
Kuva: Sirkku Rautio.